Sütik használata az Oetker.hu oldalon

A jelen weboldal sütiket (cookie-kat) helyez el az Ön számítógépes eszközein, hogy biztosítsa az oldal jobb működését és hogy segítsen nekünk és partnereinknek átlátni, hogy Ön hogyan használja az oldalunkat. Amennyiben folytatja az oldal használatát (kattint, navigál, görget az oldalon) illetve ha eltávolítja ezt a sütikre vonatkozó figyelmeztetést, az a sütik alkalmazásához és használatához való hozzájárulásnak minősül. A sütikkel és eltávolításukkal kapcsolatos további információkért kérjük tekintse meg adatvédelmi elveinket.

Szükséges sütik
Ezek a sütik elengedhetetlenek az Oetker.hu alapvető webhelyfunkcióinak használatához.
Szükséges és performance sütik
A performance sütik segítenenek az Oetker.hu használatának elemzésében, hogy felmérhessük és javíthassuk oldalunk teljesítményét.
Szükséges, performance, illetve marketing és harmadik féltől származó sütik
A marketing és a harmadik féltől származó sütik segítenek abban, hogy más platformokon is személyre szabott tartalmakat mutathassunk Önnek.
2010 óta
A fejlődés nem áll meg

Richard Oetker 2010 elején vette át az ikonikus vállalat vezetését, amely az elmúlt években olyan új területeken is sikeresen tudott növekedni, mint a sütési dekortermékek piaca. A Dr. Oetker a folyamatos bővülés mellett is megmaradt regionális gyökerekkel bíró családi vállalkozásnak, melyet az évszázados tradíciók ápolása és a nemzetközi célok megvalósítása során továbbra is „A minőség a legjobb recept” alapelv vezérel.

2010-video-01
Globalizáció

A Dr. Oetker termékei szinte minden termékkategóriában piacvezetőnek számítanak Magyarországon. A nemzetközi vállalatcsoport egyre nagyobb hangsúlyt fektet a globális jelenlétre, leányvállalatai révén jelenleg mintegy 40 országban van jelen. A külföldi piacok által generált árbevétel évről-évre növekszik, és egyre nagyobb jelentőséggel bír a vállalat egésze számára.

2010-pic-02
A vidám foltok mosolyt csalnak az arcokra

Egy hagyományos tejpuding újszerű megközelítése nyomán született meg a Paula, melyet az ínycsiklandó ízek és a mókás foltok tesznek igazán különlegessé. A Dr. Oetker a poharak hibátlan töltéséhez egyedi, szabadalmaztatott eljárást használ, amely garantáltan megvédi a foltokat az elcsúszástól.

2010-pic-03
2000-2009
A márka a legjobb recept

Évente csaknem 130 millió darab Dr. Oetker termék kerül a magyar háztartásokba, amely jól jelzi, milyen gyakori vendég a családok konyhájában a márka. Független kutatások sok esetben mutatták ki, hogy a Dr. Oetker márka a legismertebbek, a legszimpatikusabbak, a legmegbízhatóbbak közé tartozik. A legmegbecsültebb márkának járók Superbrands díjat a vállalat 2004 óta minden évben elnyerte.

2000-2009-pic-01
Együttműködés az SOS-Gyermekfalvakkal

A Dr. Oetker számára kiemelt fontosságúvá vált a társadalmi értékek iránti elkötelezettség. A vállalatot több éves kapcsolat fűzi az SOS Gyermekfalvak alapítványhoz, a pénz- és termékadományok az itt élő gyermekek számára otthonos körülmények megteremtésének szándékát tükrözik.

2000-2009-pic-02
A gyártóüzem bővítése

Az első években kizárólag a magyar élelmiszerüzletek számára gyártották a Dr. Oetker minőségi termékeit. A gyártóüzem és a raktár kapacitásbővítése révén mára azonban az exportra termelt áruk mennyisége túllépi a hazai fogyasztásra szánt mennyiséget: Anglia, Skandinávia, Belgium, Bulgária vagy Horvátország boltjaiba is Jánossomorjáról kerülnek az áruk.

    2000-2009-pic-03
    1990-1999
    A termékkínálat kiszélesesdése

    A termékpaletta a folyamatos termékfejlesztéseknek köszönhetően látványosan kiszélesedett. A klasszikus sütési kellékeken, pudingokon és befőzőszereken túl gyorsfagyasztott pizzák, müzlik is kaphatóak a Dr. Oetker márkanév alatt.

    1990-1999-pic-01
    Gyártóüzem Jánossomorján

    A magyar leányvállalat megszületése után alig három évvel átadták az új gyártóüzemet, amelyet az osztrák határ mellett, Jánossomorján építettek fel. A jánossomorjai üzemben közel 120 fővel indult meg a termelés, de a beszerzés, a szállítmányozás, és a termékfejlesztés is itt kapott helyett.

      1990-1999-pic-02
      Újra megalakul a Dr. Oetker magyar leányvállalat

      A vasfüggöny lehullása után a Dr. Oetker az elsők között látott fantáziát a kelet-európai, és ezen belül a magyar piacban. 1992-ben így - immár másodszor a történelem során - megszületett a Dr. Oetker magyarországi leányvállalata.

        1990-1999-pic-03
        1970-1989
        Dr. h. c. August Oetker

        1981-ben Dr. h. C. August Oetker, az alapító dédunokája vette át a vállalat irányítását. Vezetése alatt valósult meg a különböző üzleti egységek összevonása a mai Dr. August Oetker Nahrungsmittel KG égisze alatt, a külpiaci terjeszkedés eredményeként pedig a Dr. Oetker valódi nemzetközi vállalattá nőtte ki magát.

        A Dr. Oetker termékek újra megjelennek Magyarországon

        Alig két évtizeddel azután, hogy a Dr. Oetker termékekről le kellett mondaniuk a magyar háziasszonyoknak, 1976-ban ismét megjelentek a cég márkás árucikkei a magyar üzletekben. A századelőn  nagy megbecsültségre szert tett márkát a Győri Keksz- és Ostyagyár licenszszerződés keretében kezdte el újra gyártani.

        1970-1989-pic-02
        1940-1949
        Államosítás

        A második világháborút követően a többi magántulajdonban lévő iparvállalathoz hasonlóan államosították a budapesti vállalatot. A korábbi német és osztrák ügyvezetőket magyarok és oroszok váltották fel. A vállalat 1949-ben a Nehézipari Minisztérium Vegyipari Főosztályának felügyelete alatt működött, majd 1950-től a Könnyűipari Minisztérium égisze alatt tevékenykedhetett. A Dr. Oetker márkanév több mint két évtizedre eltűnt a magyar háztartások polcairól.

        1940-1949-pic-01
        Rudolf-August Oetker

        1944-ben Rudolf-August Oetker a vállalat alapítójának unokája vette át a cég irányítását. A világháború viharos éveit követően megkezdte a vállalat újraépítését, az áruválaszték bővítésével pedig új piaci területekre is sikerült betörnie.

        1930-1939
        Ínycsiklandó receptötletek

        A két háború között nagy volt a konkurencia, de a Dr. Oetker állta a hazai versenyt. A háziasszonyok részére évente többször is kiadott receptfüzetek és kampányok elérték a céljukat. A puding, a sütőpor és a vanillincukor a mindennapi élet szerves részévé vált.

        1930-1939-pic-01
        1920-1929
        Világos fej, biztos siker

        A Dr. Oetker márka a megbízható minőségnek és a kiváló termékeknek köszönhetően a magyar háztartások életének nélkülözhetetlen kellékévé vált. A modern gyáregység növekvő kapacitása mellett az aktuális kampányokat előkészítő reklámosztálynak is egyre fontosabb szerep jutott.

        1920-1929-pic-01
        Az első gyártóüzem Pesten

        A háború után a cég üzleti tevékenységét újjá kellett szervezni. 1921-től a székhelyet a budapesti Conti utcába helyezték át, s ez vált a vállalkozás központi telephelyévé. 1924-ben készült el magyar munkáskéz által, magyar tőkéből az új, modern üzem, a Conti utca 25. szám alatt. Ekkor Prokisch János építész tervei alapján Bauhaus stílusban építették át és korszerűsítették a gyárat.

          1920-1929-pic-02
          Új külföldi leányvállalatok

          Dr. Richard Kaselowsky még a fronton tett ígéretet Dr. August Oetker fiának, Rudolfnak, miszerint tragédia esetén felelősséget vállal annak feleségéért és fiáért. Kaselowsky tartotta magát fogadalmához, majd 1920-ban a cég vezetését is átvette. A sikeres elődök nyomdokain haladva folyamatosan fejlesztette a termelést és aktív szerepet vállalt a sikeres külföldi terjeszkedésben is.

          1900-1919
          A Dr. Oetker megjelenik Magyaroszágon

          A cég első újsághirdetése 1909-ben jelent meg Magyarországon, majd az 1910-es évektől már a háziasszonyok számára készített receptes füzetekkel is egyre gyakrabban találkozhatunk. "Dr. A. Oetker vényei, receptjei konyha és ház számára, minden család részére" - olvasható az egyik első füzetkében.

          1900-1919-pic-01
          Az első lépések külföldre

          Az 1900-as évek elejére Dr. August Oetker virágzó vállalattá, Európa legnagyobb sütőporgyárává fejlesztette a kis bielefeldi patikából induló vállalkozását. Bár a fejlődés töretlenül haladt előre, mégis kézenfekvő volt számára az üzleti tevékenység kiterjesztése Németország határain túlra, elsőként az Osztrák-Magyar Monarchia területére.

          1900-1909-pic-02
          Egy márka születése

          A századfordulón Dr. August Oetker előrelátó módon egyedi logóval látta el termékeit. A piros-fehér "világos fej" emblematikus márkajele lett minden Dr. Oetker csomagolásnak, mely jelezte a fogyasztóknak, hogy a legmagasabb minőségű termékeket vásárolják. A Dr. Oetker az egyik első márkatermékké vált.

          1900-1909-pic-03
          1890-1899
          A Dr. Oetker Sütőpor

          A jeles kémikus, Justus von Liebig nevéhez köthető a sütőpor alapelvének felfedezése: nátrium és borkő hozzáadásával az élesztőhöz hasonló tésztalazító anyagot talált fel, ami ráadásul nem bomlasztotta fel a lisztet. Dr. August Oetker ezt az alapelvet sok éven át tökéletesítette, majd 1893-ban Backin márkanéven piacra dobta sütőporát, amely a leggazdaságosabban kínált tökéletes megoldást a háziasszonyoknak.

          1890-1899-pic-01
          Minden egy kis patikában kezdődött

          Minden 1891-ben, egy kis bielefeldi gyógyszertárban kezdődött: a fiatal gyógyszerész, Dr. August Oetker éjszakába nyúló kísérleteket folytatott különböző porokkal gyógyszertári mérlegén és mozsaraiban. Kitartó munkáját végül siker koronázta: forradalmasította a sütést, és megalkotta a sütőport, amellyel világszerte nagy sikereket ért el.

          1862. január 6.: Dr. August Oetker

          August Oetker 1862. január 6-án született August Adolph Oetker és Bertha Oetker gyermekeként. Az elemi iskola elvégzését követően a bückeburgi Adolfinum Gymnasium-ban folytatta tanulmányait, ahol 1878-ban érettségizett. Feltehetően 1884-ben kezdett el dolgozni egy gyógyszertári eszközök gyártásával foglalkozó hanaui cégnél, majd Berlinben próbálkozott első, kevésbé sikeres vállalkozói ötletének megvalósításával.

          1890-1899-pic-03