
A fejlődés nem áll meg
Richard Oetker 2010 elején vette át az ikonikus vállalat vezetését, amely az elmúlt években olyan új területeken is sikeresen tudott növekedni, mint a sütési dekortermékek piaca. A Dr. Oetker a folyamatos bővülés mellett is megmaradt regionális gyökerekkel bíró családi vállalkozásnak, melyet az évszázados tradíciók ápolása és a nemzetközi célok megvalósítása során továbbra is „A minőség a legjobb recept” alapelv vezérel.


Globalizáció
A Dr. Oetker termékei szinte minden termékkategóriában piacvezetőnek számítanak Magyarországon. A nemzetközi vállalatcsoport egyre nagyobb hangsúlyt fektet a globális jelenlétre, leányvállalatai révén jelenleg mintegy 40 országban van jelen. A külföldi piacok által generált árbevétel évről-évre növekszik, és egyre nagyobb jelentőséggel bír a vállalat egésze számára.


A vidám foltok mosolyt csalnak az arcokra
Egy hagyományos tejpuding újszerű megközelítése nyomán született meg a Paula, melyet az ínycsiklandó ízek és a mókás foltok tesznek igazán különlegessé. A Dr. Oetker a poharak hibátlan töltéséhez egyedi, szabadalmaztatott eljárást használ, amely garantáltan megvédi a foltokat az elcsúszástól.


A márka a legjobb recept
Évente csaknem 130 millió darab Dr. Oetker termék kerül a magyar háztartásokba, amely jól jelzi, milyen gyakori vendég a családok konyhájában a márka. Független kutatások sok esetben mutatták ki, hogy a Dr. Oetker márka a legismertebbek, a legszimpatikusabbak, a legmegbízhatóbbak közé tartozik. A legmegbecsültebb márkának járók Superbrands díjat a vállalat 2004 óta minden évben elnyerte.


Együttműködés az SOS-Gyermekfalvakkal
A Dr. Oetker számára kiemelt fontosságúvá vált a társadalmi értékek iránti elkötelezettség. A vállalatot több éves kapcsolat fűzi az SOS Gyermekfalvak alapítványhoz, a pénz- és termékadományok az itt élő gyermekek számára otthonos körülmények megteremtésének szándékát tükrözik.


A gyártóüzem bővítése
Az első években kizárólag a magyar élelmiszerüzletek számára gyártották a Dr. Oetker minőségi termékeit. A gyártóüzem és a raktár kapacitásbővítése révén mára azonban az exportra termelt áruk mennyisége túllépi a hazai fogyasztásra szánt mennyiséget: Anglia, Skandinávia, Belgium, Bulgária vagy Horvátország boltjaiba is Jánossomorjáról kerülnek az áruk.


A termékkínálat kiszélesesdése
A termékpaletta a folyamatos termékfejlesztéseknek köszönhetően látványosan kiszélesedett. A klasszikus sütési kellékeken, pudingokon és befőzőszereken túl gyorsfagyasztott pizzák, müzlik is kaphatóak a Dr. Oetker márkanév alatt.


Gyártóüzem Jánossomorján
A magyar leányvállalat megszületése után alig három évvel átadták az új gyártóüzemet, amelyet az osztrák határ mellett, Jánossomorján építettek fel. A jánossomorjai üzemben közel 120 fővel indult meg a termelés, de a beszerzés, a szállítmányozás, és a termékfejlesztés is itt kapott helyett.


Újra megalakul a Dr. Oetker magyar leányvállalat
A vasfüggöny lehullása után a Dr. Oetker az elsők között látott fantáziát a kelet-európai, és ezen belül a magyar piacban. 1992-ben így - immár másodszor a történelem során - megszületett a Dr. Oetker magyarországi leányvállalata.


Dr. h. c. August Oetker
1981-ben Dr. h. C. August Oetker, az alapító dédunokája vette át a vállalat irányítását. Vezetése alatt valósult meg a különböző üzleti egységek összevonása a mai Dr. August Oetker Nahrungsmittel KG égisze alatt, a külpiaci terjeszkedés eredményeként pedig a Dr. Oetker valódi nemzetközi vállalattá nőtte ki magát.

A Dr. Oetker termékek újra megjelennek Magyarországon
Alig két évtizeddel azután, hogy a Dr. Oetker termékekről le kellett mondaniuk a magyar háziasszonyoknak, 1976-ban ismét megjelentek a cég márkás árucikkei a magyar üzletekben. A századelőn nagy megbecsültségre szert tett márkát a Győri Keksz- és Ostyagyár licenszszerződés keretében kezdte el újra gyártani.


Államosítás
A második világháborút követően a többi magántulajdonban lévő iparvállalathoz hasonlóan államosították a budapesti vállalatot. A korábbi német és osztrák ügyvezetőket magyarok és oroszok váltották fel. A vállalat 1949-ben a Nehézipari Minisztérium Vegyipari Főosztályának felügyelete alatt működött, majd 1950-től a Könnyűipari Minisztérium égisze alatt tevékenykedhetett. A Dr. Oetker márkanév több mint két évtizedre eltűnt a magyar háztartások polcairól.


Rudolf-August Oetker
1944-ben Rudolf-August Oetker a vállalat alapítójának unokája vette át a cég irányítását. A világháború viharos éveit követően megkezdte a vállalat újraépítését, az áruválaszték bővítésével pedig új piaci területekre is sikerült betörnie.

Ínycsiklandó receptötletek
A két háború között nagy volt a konkurencia, de a Dr. Oetker állta a hazai versenyt. A háziasszonyok részére évente többször is kiadott receptfüzetek és kampányok elérték a céljukat. A puding, a sütőpor és a vanillincukor a mindennapi élet szerves részévé vált.


Világos fej, biztos siker
A Dr. Oetker márka a megbízható minőségnek és a kiváló termékeknek köszönhetően a magyar háztartások életének nélkülözhetetlen kellékévé vált. A modern gyáregység növekvő kapacitása mellett az aktuális kampányokat előkészítő reklámosztálynak is egyre fontosabb szerep jutott.


Az első gyártóüzem Pesten
A háború után a cég üzleti tevékenységét újjá kellett szervezni. 1921-től a székhelyet a budapesti Conti utcába helyezték át, s ez vált a vállalkozás központi telephelyévé. 1924-ben készült el magyar munkáskéz által, magyar tőkéből az új, modern üzem, a Conti utca 25. szám alatt. Ekkor Prokisch János építész tervei alapján Bauhaus stílusban építették át és korszerűsítették a gyárat.


Új külföldi leányvállalatok
Dr. Richard Kaselowsky még a fronton tett ígéretet Dr. August Oetker fiának, Rudolfnak, miszerint tragédia esetén felelősséget vállal annak feleségéért és fiáért. Kaselowsky tartotta magát fogadalmához, majd 1920-ban a cég vezetését is átvette. A sikeres elődök nyomdokain haladva folyamatosan fejlesztette a termelést és aktív szerepet vállalt a sikeres külföldi terjeszkedésben is.

A Dr. Oetker megjelenik Magyaroszágon
A cég első újsághirdetése 1909-ben jelent meg Magyarországon, majd az 1910-es évektől már a háziasszonyok számára készített receptes füzetekkel is egyre gyakrabban találkozhatunk. "Dr. A. Oetker vényei, receptjei konyha és ház számára, minden család részére" - olvasható az egyik első füzetkében.


Az első lépések külföldre
Az 1900-as évek elejére Dr. August Oetker virágzó vállalattá, Európa legnagyobb sütőporgyárává fejlesztette a kis bielefeldi patikából induló vállalkozását. Bár a fejlődés töretlenül haladt előre, mégis kézenfekvő volt számára az üzleti tevékenység kiterjesztése Németország határain túlra, elsőként az Osztrák-Magyar Monarchia területére.


Egy márka születése
A századfordulón Dr. August Oetker előrelátó módon egyedi logóval látta el termékeit. A piros-fehér "világos fej" emblematikus márkajele lett minden Dr. Oetker csomagolásnak, mely jelezte a fogyasztóknak, hogy a legmagasabb minőségű termékeket vásárolják. A Dr. Oetker az egyik első márkatermékké vált.


A Dr. Oetker Sütőpor
A jeles kémikus, Justus von Liebig nevéhez köthető a sütőpor alapelvének felfedezése: nátrium és borkő hozzáadásával az élesztőhöz hasonló tésztalazító anyagot talált fel, ami ráadásul nem bomlasztotta fel a lisztet. Dr. August Oetker ezt az alapelvet sok éven át tökéletesítette, majd 1893-ban Backin márkanéven piacra dobta sütőporát, amely a leggazdaságosabban kínált tökéletes megoldást a háziasszonyoknak.


Minden egy kis patikában kezdődött
Minden 1891-ben, egy kis bielefeldi gyógyszertárban kezdődött: a fiatal gyógyszerész, Dr. August Oetker éjszakába nyúló kísérleteket folytatott különböző porokkal gyógyszertári mérlegén és mozsaraiban. Kitartó munkáját végül siker koronázta: forradalmasította a sütést, és megalkotta a sütőport, amellyel világszerte nagy sikereket ért el.

1862. január 6.: Dr. August Oetker
August Oetker 1862. január 6-án született August Adolph Oetker és Bertha Oetker gyermekeként. Az elemi iskola elvégzését követően a bückeburgi Adolfinum Gymnasium-ban folytatta tanulmányait, ahol 1878-ban érettségizett. Feltehetően 1884-ben kezdett el dolgozni egy gyógyszertári eszközök gyártásával foglalkozó hanaui cégnél, majd Berlinben próbálkozott első, kevésbé sikeres vállalkozói ötletének megvalósításával.
